Terrassorkesterns blogg

"Alltid en nivå upp"

fredag 3 augusti 2007

Dieselsimon har köpt en bas

Jodå, nu har jag en ståbas. Eller standbass, som det måste heta.
Konsulterat vår gode vän tillika multiinstrumentalist Uffe, ringt på annonser, varit och provspelat. Så slutade det med ett spontanköp på egen hand i alla fall...
En GEWA i plyfa med granlock på Gottfrid Johansson. Det duger. Locket är inte på Gottfrid, utan på basen.
Till yttermera visso har jag också köpt mik+preamp, på väg från en jazzbasist i Gbg i ett vadderat kuvert. Så jag antar att basen kommer att låta guld i höst, miken är ju van efter 10 års proffsspel.
Nu ska jag bara lära mig spela också :-)
Mailat en duktig baskille och frågat om lektioner.

/Dieselsimon, eller Cee

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida